Zoals een paar posts hieronder te lezen is, kregen wij ongewenste reclame in de bus. Vorige week heb ik alle bedrijven waarvan een folder in het pakket zat gemaild om te vragen wie hun verspreider is, zodat ik daar kan klagen.
Van slechts één bedrijf kreeg ik antwoord: de Plus. Zij schreven, dat ze dit door zouden geven aan hun lokale vestigingsmensen, zodat die dan weer contact zouden kunnen opnemen met de bezorgdienst. Nog dezelfde dag kreeg ik bericht van die mensen dat ze geklaagd hadden en dat het hopelijk nu zou veranderen. Plusje voor de Plus!
Gisteren wachtte ik dus in spanning af of het resultaat had gehad. Toevallig keek ik net uit het raam toen twee bezorgers aan kwamen lopen. Even later hoorde ik ‘boem’, en rende ik naar beneden. Toen ik de voordeur open deed, lagen er twee pakketten tegenaan (vanaf beneden het portiek in gemikt). Dus ik riep naar de bezorgers dat wij geen folders willen, we hebben een Nee/Nee-sticker. ‘Ja maar, de andere mensen dan?’, hoorde ik terug. Ja, er zijn vier deuren in het portiek, waarvan twee met, en twee zonder sticker. Dus ik riep terug dat ze het dan ook DAAR moesten bezorgen… ze liepen al door, dus ik weet niet of ze dat nog meekregen.
In ieder geval lagen er nu twee in plaats van vier pakketten, dus het zit er dik in dat ze een uitbrander hebben gehad, en terecht. Klagen heeft blijkbaar toch zin, maar je moet er wel (te)veel moeite voor doen (in dit geval). Volgende stap: klagen bij de pizza-/wijkfolderbezorgers, die blijkbaar denken dat de Nee/Nee-sticker niet voor hun geldt.